tisdag 7 december 2010

Tänk vad konstigt egentligen?

Konstigt? Jo då tänker jag på att jag har så många i min omgivning som säger varje söndag kväll, å nej inte måndag igen! Men efter att varit hemma några dagar och pendlat till sjukhuset och hälsat på frugan och varit hemma och tagit hand om barn, hus, snö och djur själv så var det oerhört skönt att försöka ha en så normal dag som går att få i livet, trots allt elände med cancern hemma. Många längtar efter att få vara lediga, medan jag tycker det är otroligt skönt att få en normal arbetsdag emellanåt. Ibland undrar jag hur vi skulle haft det här hemma i familjen om inte vår mor haft en sådan sjukdom? Men vad hjälper det för det viktigaste är att vi gör det bästa av den tid vi har kvar ihop. Allra viktigast är det för oss, eftersom vi förmodligen inte har så mycket tid att spela på och med tanke på att den informationen som jag fått från dom som vet.


En annan sak som verkligen betyder så mycket för mig allra mest just nu i denna tid i livet, när allt är som det är. Är nämligen alla dessa snälla människor, som verkligen gör allt för oss. Jag tänker tänker t ex på snälla Britt-Marie Hernlund med familj, som går med våra hundar och hjälper oss med dom. Liksom snälla Fanny med familj, som gör desamma. Detta medför att jag kan släppa en del måsten och istället hinna med allt med barnen och mysa med hundarna. Men även alla våra släktingar o vänner som verkligen gör allt för oss.

Och så i söndags när jag var på sjukhuset och hälsade på Linda, så ringde telefonen och i andra änden svarade en person, som jag tror heter Tomas? Han berättade för mig att han och hans fru följer min och Lindas blogg och dom ville verkligen göra något för oss, och då kommer dom med färdig mat till oss. Detta är nog en av de bästa saker som vi kan få hjälp med. Jag blev så glad men också så förvånad när han ringde så jag känner att jag inte hann tacka tillräckligt.

Men hur som helst så hoppas jag att ni och alla andra som hjälper oss med allt vad vi kan tänkas behövas hjälp med läser nästa mening. Eftersom jag verkligen vill framföra ett stort tack från min och Lindas sida till alla som hjälper oss, så vi har en större möjlighet att få styrka och tid med varandra.

Linda Carlgren
Linda och Frida & Sixten

Till sist vill jag bara att ni tittar på bilden ovan så ser ni ett kort på tre stycken tokstollar. Men visst är dom underbara?

16 kommentarer:

  1. Kärlek är underbart!

    SvaraRadera
  2. Ja, underbara tokstollar! :) Likaså de underbart söta kissarna som Linda visar bilder på i ett av dagens inlägg.

    Underbart också med dessa människor som hjälper er! Det är ni värda!

    Ni verkar vara en underbar familj med underbara barn och djur. Hoppas ni får en underbar tid tillsammans nu när Linda fått komma hem från sjukhuset och att juletiden blir underbar för er.

    Det blev lite mycket underbart i min kommentar, men det är väl underbart!?! :)

    Kram från Moa-bloggläsare

    SvaraRadera
  3. Det är bra att ni får den hjälp ni så väl behöver. Och jag tror att tokstollarna - djuren och din fru - uppskattar det du gör för dem.

    SvaraRadera
  4. Linda ser sådär jättelycklig ut på kortet som bara hon kan göra. :) Du har en fin fru och hon har en skatt i dig, Lars.

    Allt eloge till Tomas med fru för matlådorna!

    SvaraRadera
  5. Det är så bra att du trivs med jobbet! Och jag gläds över alla som hjälper er praktiskt. Det bevisar att världen är full av fina människor, något det står på tok för lite om i tidningarna!!!
    Din fru är bland det vackraste jag sett, Lars! Vilket leende!

    Pussa på henne mycket!
    Kram från Maria i Huddinge

    SvaraRadera
  6. Åhhh, ni är värda all hjälp ni kan få i denna situation! jag hade gärna hjälpt er med hundarna om jag inte bott i Stockholm! Vilka människor det finns, tänker på paret som hjälper er med matlådor, en stor eloge till dem ♥
    Stor kram, njut av varandra, Annelie

    SvaraRadera
  7. Du har en väldigt vacker fru =)
    Njut av varandra så mkt ni kan.
    Och vilka gulliga människor som kommer med matlådor till er.
    Finns det något vi kan göra som bor långt ifrån?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt med människor som hjälper. Det kan man inte få för mycket av i den situation ni befinner er i...

    Hade jag bott närmare hade jag självklart hjälpt till, det är det minsta man kan göra

    Tankarna går till dig, Linda och barnen varje dag flera gånger... Min önskan är ju självklart att man kunde göra något för er

    Många kramar och mycket kärlek till er

    // Johanna

    SvaraRadera
  9. Livet är så konstigt
    både så härligt och grymt samtidigt!


    marianne

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Här kan ni läsa om en kvinna som valt en annan väg att bekämpa sin cancer. Jag citerar Jess från hennes blogg:
    "Just over two years ago I was diagnosed with a very aggressive, rare form of cancer called Epithelioid Sarcoma, which is in my left hand and arm. After having a high dose of chemo pumped through my arm following scans showed I was clear of cancer. Little did I know it would come back, not even a year after going into remission. After being told by the scary men in white coats that my only real chance of long-term survival would be to have my arm amputated at the shoulder I decided to take matters into my own hands (excuse the pun). I politely refused their offers of surgery, chemotherapy and radiation and began searching for natural, alternative cancer treatments. The way I saw it I had two choices. I could rely on the slash, poison and burn method offered to me by the medical profession and become stuck in the ‘cancer patient’ category for who knows how long, or I could take responsibility for my illness and bring my body to optimum health so that it can heal itself. For me it was an easy decision. Chemo and radiation do not have great success on the type of cancer I have, and there is no way I’m going to let them cut my arm off."

    Här kan ni läsa mer: http://thewellnesswarrior.blogspot.com/

    Hon följer Gerson-metoden:
    http://www.gerson.org/

    Kosten betyder enormt mycket när vi människor skall läkas. Hoppas ni kan hitta lite inspiration.

    Allt gott.
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Jag är som du Lars angående jobbet! Ibland då det är rörigt och deppigt runt omkring en så är det så skönt att gå till jobbet för där har man rutiner som måste följas...finns inte så mycket tid till att grunna och gräva ned sig och fundera och så.....

    SvaraRadera
  12. Härligt med folk som ställer upp, man kan ju göra det på så många vis.
    Ta hand om dig och Linda
    /anette

    SvaraRadera
  13. Vet du vad, min pappa jobbade ända in i slutet när min mamma var så sjuk med sin ALS. Han tyckte precis som dig att det var enda stället där han kunde andas och få tänka på annat och han BEHÖVDE verkligen det för att orka! För att hämta nya krafter! Och för att få vara mer än bara en man till en sjuk kvinna.
    Var glad för att du har ett bra jobb som ger dig positiv energi och där du får tänka på lite annat. Det är jättebra tycker jag!!
    Du är ju mitt i allting hela tiden, du behöver också få andas för att orka. Det är ju trots allt du som ska vara den starkaste i den här resan....
    KRAM Somris!

    SvaraRadera
  14. Lars. Som du märker är det många som vill hjälpa er men många bor alltför långt bort för att kunna göra något rent praktiskt.
    Som du kanske har läst på Lindas blogg är det många som vill att ni lämnar ett kontonnummer som de som vill och har möjlighet kan sätta in en slant på. För min del skulle det kännas jättebra att kunna hjälpa till på det här sättet. Kanske kan det underlätta för barnen, för dig och Linda i vardagen eller faktiskt ge en liten guldkant på tillvaron. Du såg ju vad mycket som samlades in till er USA-resa på kort tid.
    Visst finns det folk som stör sig på sånt och kallar det tiggeri och liknande, men strunta i dem!

    Svälj stoltheten, skapa ett konto så ska du få se att många bäckar små kan göra en stor å!

    Varma kramar till er!

    annicap

    SvaraRadera
  15. Tror på detta sista inlägget!! Slappna av....svälj stoltheten och ge oss ett kontonummer... så vi får dela med oss....få ut er/våran frustation genom att ge!! Vad annat kan vi göra? Så snälla...!! Gör det utan att tänka att det är tiggeri!? Gör det för våran förtvivlade skull att få hjälpa på det enda sätt vi i nu läget kan hjälpa er,!?

    SvaraRadera
  16. Du har en härlig fru och en härlig barnaskara. Ni är en fin familj helt enkelt, som just prövas till det yttersta. Tur att det finns människor med goda hjärtan och som hjälper er med praktiska saker. Det är verkligen en uppmaning att njuta av livet och det är saker och ting som man hela tiden behöver påminnas om. Hoppas att allt är så bra som möjligt med er.
    Följer din och Lindas blogg och det är med tårar i ögonen och smärta i hjärtat jag läser dem. kramar Änglamamman Susanne

    SvaraRadera