onsdag 24 november 2010

Vad roligt det är med barnen

Jaha så har det äntligen blivit lill-lördag och vinden har äntligen avtagit lite grann, men snön vräker fortfarande ner. Jag har precis kommit in ifrån en mycket krävande snöskottning hemma, vilket gjorde mig oerhört trött på den här eviga snön. Men mitt uppe i allt elände när jag håller på som mest att försöka gräva fram vår garageinfart så man kan köra in och ut, så hörde jag ljudet av en traktor.

Min näst äldste son Simon var med mig nu ute och skottade. Precis när vi såg traktorn som kom körande utanför huset och blinkade så gick vi båda fram till gatan för att se vad det var han gjorde eftersom det bullrade så hemskt. Då fick vi se att han kom körandes med en stor snöslunga, som han sprutade in snön i vår grannes hage. Men det skulle han inte gjort, för samtidigt som vi kom fram så såg vi hur vår grannes mor skällde på den stackarn som bara gjorde sitt jobb. Han fyllde tydligen deras hagar med snö och kunde även förstöra staketet. Men det roliga i det hela var min son Simons kommentar:
- Men pappa ! Varför skäller hon ut honom? Han kan väl inte rå för att det snöar så mycket?

Hi hi, jag visste inte hur jag skulle kunna hålla mig för skratt. Men det är sådana här stunder som gör att man glömmer det tråkiga med sjukdom hemma i familjen. Men nu måste jag sluta innan Simon tjatar hål i huvudet eftersom han vill in på Bolibompas hemsida.

11 kommentarer:

  1. härligt med barns kommentarer! Oftast är dom så attans klarsynta - eller "direkta" om man så vill.

    SvaraRadera
  2. Kan meddela att stormen har vandrat vidare hit till Norge! Låter som taket ska blåsa bort!!=)
    Kämpa på!! Hoppas så innerligt att ni tar er igenom detta!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att läsa din blogg, att få höra hur du har det, så att säga från din sida. Har följt Lindas blogg ett bra tag nu och känner verkligen med er. Många kramar i vinterkylan//Maria

    P.s Bara fyra veckor kvar, sedan vänder det, vi går mot ljusare tider. Hoppas så innerligt att detta gäller även för er.

    SvaraRadera
  4. Hihi, härlig kommentar av Simon! =) Hälsa och krama familjen från mig!
    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  5. Hej! Barnen är underbara! Det är tack vare dem vi orkar gå vidare ibland och inte bara drar täcket över huvudet. Hade jag inte haft mina barn hade jag nog gett upp,,,,kanske.

    Kram Maria
    http://mariasdagbok.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har startat!
    Jag har följt Lindas blogg i flera år
    och hittade din via hennes.

    Skickar massor med kraft, ork & energi till dig!!! Tänker på er massor!

    SvaraRadera
  7. Hej! Hittade hit via Lindas blogg, tänkte bara säga att du verkar vara en fantastisk pappa och man!! Hoppas allt blir bra med Linda nu efter natten och så.

    Skickar lite energi till dig!! :)

    PS, kör försiktigt nu med lastbilen (och vanliga bilen)!!

    SvaraRadera
  8. Nästa gång vinkar du in traktorn så du slipper jobba så. Hoppas nån vänlig själ läser din blogg och inser att han/hon ska ta över er skottning. Ni har ju lite annat att tänka på.

    Styrkekramar från Norrland

    SvaraRadera
  9. Hittade hit via Lindas blogg som jag råkade ramla in på för några månader sedan.
    Följer den minst en gång om dagen och tycker det är fantastiskt bra att du också nu skriver om er gemensamma situation, det känns väldigt viktigt. Förhoppningsvis känner du att vi är många som stöttar er båda.
    Håller alla tummarna som finns för att allt skall bli bättre än det är just nu, tänker mycket på er och sänder massor av styrkekramar!
    Hälsningar Sippan

    SvaraRadera
  10. hej jag hoppas allt kommer bli bra med din fru igen. o att hon blir frisk. ni verkar vara en in familj. o jag håller tummarna för er, du e även en bra pappa o bra man mot din familj. det e inte lätt alltid men tillsammans klarar ni det kram

    SvaraRadera
  11. Hejsan hoppas Linda mår bättre snart :)
    Jag holler tummarna för er
    / Cajsa

    SvaraRadera